خانه / دسته‌بندی نشده / طراحي وبسايت چيست؟

طراحي وبسايت چيست؟

طراحی وبسایت یک پروسه چند مرحله ای بوده و به روش های مختلفی انجام می شود. از لحاظ ساختار وبسایت ها به دو نوع ایستا (استاتیکی) و پویا (داینامیکی) معروف هستند.
طراحی وبسایت چیست؟
طراحی وبسایت چیست؟
در وبسایت های ایستا آزادی عمل بسیار زیاد است و طراح به هر حالتی که مایل باشد می تواند وبسایت را طراحی کند اما در وبسایت های پویا آزادی عمل تا حدی محدود است.
وبسایت های پویا دارای محیط مدیریتی هستند که امکان تغییرات و گشترش را فراهم می کنند اما در وبسایت های ایستا این امکان فراهم نیست و برای تغییرات باید سورس صفحات وبسایت را تغییر داد تا تغییرات مورد نظر اعمال شود که بصورت رابط گرافیکی نخواهد بود.
در طراحی سیستم های پویا که بطور معمول پروژه ای بزرگ محسوب می شود از سیستم مدیریت محتوا استفاده می شود که رابط گرافیکی را برای کاربر فراهم می کند تا بتواند تغییرات خود را انجام و وبسایت را گشترش دهد.
در طراحی و برنامه نویسی سیستم های مدیریت محتوا ( CMS ) باید نهایت دقت را داشت تا عرصه ای هر چند کوچک برای براندازی آن فراهم نگردد.
به علت اینکه در سیستم مدیریت محتوا از بانک اطلاعاتی استفاده می شود و بانک اطلاعاتی وظیفه تجزیه و تحلیل اطلاعاتی و ذخیره تغییرات را بر عهده دارد باید توابعی در بانک اطلاعاتی تعریف کرد که موجودیت خود را از ورودی بگیرند و تغییر مورد نظر را اعمال کنند.
طراحی اختصاصی سیستم مدیریت محتوا پروژه ای بسیار بزرگ و طاقت فرساست که به منظور مشخصی تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد.
در حال حاضر سیستم های مدیریت محتوای بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آنها بصورت هزینه ای و برخی بصورت رایگان عرضه می شود.
معروفترین ها بر مبنای زبان php عبارتند از : wordpress joomladrupaltypo3nuke – datalife engine
معروفترین ها بر مبنای زبان net. عبارتند از : dotnetnuke – microsoft sharepoint
زبان های مختلفی برای طراحی وجود دارند که بسته به امکانات و هدف مورد نظر می توان از آن ها استفاده کرد.
چون غالبا سرورهایی که برای وبسایت ها استفاده می شود دارای سیستم عامل لینوکس یا ویندوز هستند و زبان هایی مختص هر یک از این دو سیستم عامل وجود دارد باید به نوع سیستم عامل نیز توجه داشت. برای مثال زبان net. به هیچ وجه در سرور لینوکس قابل اجرا نیست.
سرور ها دارای یک نرم افزار وب سرور هستند که وظیفه تبدیل کدهای نامفهوم به مفهوم دار را دارند که زمینه را برای قابل مشاهده شدن اطلاعات فراهم می کنند.
زبان های معمول عبارتند از : html – xhtml – php – perl – .net – java
زبان بسیار دیگری نیز وجود دارند که پرکاربردترین آنها بصورت فوق است.
امیدواریم که از مطالب پیشگام وب نهایت استفاده رو برده باشید.

 

درباره ی مهدی لعلی

همچنین ببینید

ایجاد ساب دامین یا زیر دامنه در کنترل پنل

برای ایجاد Sub Domain در Cpanel بصورت زیر عمل میکنیم : پس از ورود به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *